Salam 1Malaysia

Selamat melayari blog KRT Kg Piasau Kota Belud Sabah , semoga dengan adanya Blog ini berita-berita aktiviti KRT Kawasan Kg Piasau dan KRT lain kawasan boleh dapat berkongsi idea dan aktiviti





Khamis, 5 Januari 2012

PROGRAM XPDC BERBASIKAL - RUKUN TETANGGA DAN PMBC KG PIASAU




Bersama dengan Pengerusi KRT , Ketua Kampung dan Pengerusi JKKK
 
Pada 9 - 10 Dis 2011 Program Expedesi Berbasikal telah diadakan dari Kg Piasau ke Taman Negara Sayap kira-kira 34 KM ( 68 KM ) , Penganjur bersama antara Rukun Tetangga, Kampung Piasau dengan Kelab Berbasikal Kg Piasau - Piasau MTB Bikers Club ( PMBC ) telah disertai 17 penunggang .

Pelepasan peserta telah dilakukan oleh Pengerusi Rukun Tetangga Kg Piasau ( Pn Lilin Sikin ) disaksi oleh Ketua Kampung ( En Jeff Kuloi ) dan Pengerusi JKKK Kg Piasau ( En Pillim Goporoi ), dalam ucapan pengerusi KRT menyatakan bahawa Program ini dapat memberi ruang kepada generasi muda untuk menceburkan diri dalam sukan lasak serta mengisi masa lapang yang berfeadah, manakala En Jeff , ( Ketua Kampung ) berbangga akan semua peserta ini menyahut cabaran lasak, sementara itu En Pilim ( Pengerusi JKKK ) menasihati agar sepanjang program ini semua peserta dalam keadaan baik, menjaga keselamatan diri.

Peserta bergambar dengan En Koboi M














Terdahulu dalam ucapan pengerusi XPDC ini En Sandang Gunsalam ( Biro Sukan dan Riadah, KRT Piasau ) memberi tahu bahawa program ini dianjurkan atas minat dan pengisian program ahli KRT / Kelab Berbasikal Kg Piasau dan akan menganjur banyak lagi program seumpama ini dengan kerjasama Kelab-kelab Berbasikal di Daerah Kota Belud.

Kira-kira jam 6.00 pagi, semua peserta telah berhimpun di persimpangan jalan ( Simpang 4 ) dilepas kira-kira jam 7.00 pagi , Perjalanan menuju ke Taman Negara Sayap melibatkan 4 buah Kampung iaitu Nabaha, Telungan, Terintidon, dan Sayap, dengan 90 % jalannya belum berturap, dengan ketinggian cerun 45 darjah.

Rombongan XPDC ini disambut dan diberi layanan minuman ringan dari Belia KRT Kg Sayap sebelum meneruskan kayuhan ke Taman Negara ( Destinasi terakhir ), kira-kira jam 3.10 petang barulah rombongan ini sampai di Taman Negara.

Berbagai pengisian aktiviti diadakan, selain melawat dan bermandi di Air Terjun Kemantis Waterfall – berjalan kaki kira-kira 870 meter, pertandingan-pertandingan seperti Displin Halangan, Displin Imbangan, Cabaran lalu cerun – 60 darjah telah dijalankan.

Secara keseluruhannya program ini berjalan dengan lancar, serta mendapat sokongan moral dan motivasi dari En Koboi M – ( pengayuh basikal lasak / berpengalam dalam pertandingan basikal di Asia/Malaysia/Sabah ) , semua rombongan bergerak balik dan sampai ke Kampung Piasau pada 10 Dis 2011 kira-kira jam 2.00 petang.

















Air Terjun : Kemantis Waterfall - 870 meter dari Pusat Perkhemahan






Perbincangan / seimbang pada waktu malam






















Peserta bersama dengan En Koboi M,serta tenaga sokongan










Sila layar facebook : beritapiasau@yahoo.com.my - Piasau MTB Bikers Club untuk mendapatkan gambar-gambar Program XPDC Piasau - Taman Negara Sayap 2011

Tiada ulasan: